Kategorie



Sortuj według


Statystyki

  • Osób online: 2
  • Linków: 187
  • Kategorii: 52
  • Komentarzy: 20
  • Użytkowników: 317

Najaktywniejsi


Polecane strony




Słowniczek Wiejskiego Tuningofca dla żółtodziobów:

Wing Commander - wszelkie wielkie spoilery.
Małysz - paski, głównie z TaśmeXa wzdłuż pojazdu a'la Viper
Naklepka - nakleja, nalepka, nazwana tak ponieważ się ją NAKLEPUJE
Kasparov - nazwaliśmy tak wszelakie szachownice naklejane na samochody
Kredens - Duży Fiat (125p)
SzpachleX - podstawowy element każdego szanującego się tjuninkofca...
ŻaluzjoneX - to jest taka żaluzja na tylnich szybach, często występuje w kredensach
TaśmeX IzolationeX - najczęśćiej używana do robienia wieśniackich Bad-Look'ów
SpineX - spinki używane w sporcie do zabezpieczania masek, klap... w zwykłym tuningu bezużyteczne
SiateX - często nadużywany gadżet stosowany zamiast orginalnych grillów i innych wlotów, tudzież wylotów powietrza
KrateX - odmiana siatexa
DeskoroleX - zawieszenie nie wyższe niż w deskorolce, maleńki prześwit. POLISH DZIUROS LOŁRAJDEROS.
FormuleX - czyli wózek wyglądający jak walec drogowy ze względu na swoje " cienkie " kapciochy. JAK FORMUŁA 1
Turbo Dyszel - TD
Tuning Obtyczny - w zasadzie to to samo co inni nazywają tuningiem optycznym, polega na OBTYKANIU wozu wszystkim co się znalazło się na promocji w jakimś sklepie dyskontowym.

Słowniczek Wiejskiego Tuningofca dla zaawansowanych:

Atak - próba przejechania odcinka terenu
Autobus - samochód o znacznej długości i wielu miejscach siedzących, np. Land Rover 109 Station Wagon
BMW+ABS oznacza : BANDITEN MOTOR WAGEN + ABSOLUTNY BRAK SZYJI.
Bomba - stacja tankowania gazem płynnym lub butla z gazem w samochodzie
Boydrom - centralny punkt miasta, najlepiej koło McDonalda, gdzie należy kleić się, a potem dać pełną pytę.
Bulwarowiec - pogardzane przez prawdziwych terenowców pojazdy 4x4 przeznaczone wyłącznie do szpanowania np. na bulwarach; Także posiadacz takowego pojazdu
Bunkier - samochód o nieprzyzwoicie dużych gabarytach i topornych kształtach, np. Honker
Cybant - drobna część mocująca
Ćmaga - 1) stan po spożyciu alkoholu - nie zalecany do prowadzenia samochodu, zanika po kilku godzinach snu. 2) nadmiar dymu wydobywający się z rury wydechowej spowodowany dużym zużyciem oleju przez silnik lub zastosowaniem pana Rudolfa Diesla
Fanciarz - określenie właściciela samochodu który dba jedynie o jego wygląd i zgodność z oryginałem, praktycznie nie używając go w terenie. Najczęściej właściciel starego, rzadkiego, dobrze utrzymanego samochodu którego jest mu żal używać w terenie. Nie mylić ze szpanerem.
Fanty - ogólnie elementy wyposażenia samochodu, te raczej przydatne
Genuin (genuine parts) - oryginalna, firmowa część zamienna lub napis na pudełku motywujący n-krotne podwyższenie ceny części
Glut - mieszanka smarująca z oleju i smaru
Gnojówa - dobry gęsty olej mineralny
Grzany zydel - podgrzewany fotel
Katować - ogólnie - robić coś z dużym zaangażowaniem lub używać pojazd niezgodnie z instrukcją obsługi
Kółko dyskusyjne - typowy dla niektórych sposób zaspokajania braku możliwości sprawdzenia się w terenie
Loun rejndżer – kierowca solista; dwójka to rebound, a trójka to center. Obowiązkiem centera jest siedzenie w środku, trzymając ręce na przednich zagłówkach, a głowę w jednej linii między pasażerem a kierowcą. Może też być strefa, czyli cztery osoby w środku. Piątka - to full team
Męczyć - (np. męczyć żelazo) zmuszać sprzęt do pracy pod dużym obciążeniem
Migotki - ogólnie wszelkie elementy zewnętrznego oświetlenia samochodu lub chromowane czy odblaskowe detale zewnętrzne. Pogardliwie o kolorowych lampkach wieszanych na samochodach przez szpanerów.
Misie - obicia wewnątrz samochodu uniemożliwające normalną jazdę w terenie ze względu na możliwość zamknięcia, ubłocenia i kosy ze starą po powrocie. Nie pozwalają na normalne umycie wnętrza kerszerem
Nadmiar mocy - ironiczne określenie samochodu z silnikiem o zbyt małej mocy do pokonania przeszkody
Negatyw - trudny do pokonania zakręt charakteryzujący się zdradliwą krzywizną "wyrzucającą" z toru jazdy
Niuton (newton) - w terminologii serwisowej "przyłożyć niutona": siłowe potraktowanie elementu lub części
Obiektywna prasa motoryzacyjna - kilkanaście tygodników i miesięczników motoryzacyjnych (na szczęcie nie wszystkie) które posiadają w swoich redakcjach dyspozycyjnych dziennikarzy. Piszą oni to co powinni w zamian za co dealerzy samochodowi umieszczają w tych gazetach reklamy. Gazety się rozwijają, dealerzy sprzedają samochody i wszyscy są zadowoleni z wyjątkiem klientów puszczonych w kanał.
Pakuły - całkowicie uniwersalna część zamienna. Odpowiednio zmieszana z kocim g..., odrobiną starej farby i opiłkami lub posiekaną szmatą, uformowana ręcznie, symulują chwilowo działanie jakiegokolwiek urządzenia
Palić gumy - doprowadzić do zapalenia się opon wskutek tarcia (nawet na mrozie!)
Patent - niespotykane rozwiązanie techniczne, niekoniecznie dobrze działające
Pedał - element sterujący pojazdem do naciskania nogami lub pięknie ubrany czytelnik obiektywnej prasy motoryzacyjnej opowiadający o samochodach terenowych w aspekcie ABSu, RDSu, 4WDu, El.Szyb itp.
Plastik - element plastikowy w samochodzie wykonany tandetnie lub ogólna nazwa tandetnego systemu który jest aktualnie importowany z zachodu np. plastikowe samochody, plastikowe panienki, plastikowe jedzenie...
Plastiki - zbędne części osprzętu nadwozia wykonane z tworzyw sztucznych ulegające negatywnej weryfikacji
Pompa do gnoju - w terminologii drawskiej Jeep Wrangler na szerokiej gumie - charakteryzuje się brakiem ruchu do przodu przy dużej ilości wurzucanego dookoła błota
Potwór - pojazd o wyraźnych predyspozycjach do jazdy w terenie, wynikłych z poważnej ingerencji w strukturę tegoż pojazdu
PP (Pełna Pyta) - siłowy sposób jazdy, z wykorzystaniem pełnej mocy silnika, na granicy możliwości sprzętu. Zalecany jedynie dla zweryfikowanego samochodu i kierowcy w lekkim stanie amoku.
Przypał - osoba objawiająca nadmierny zapał w prowadzeniu pojazdu przy jednoczesnych brakach umiejętności
Pomnik - przeróbka samochodu terenowego wykonana bez przemyślenia, w założeniu mająca podnieść jego walory użytkowe, a w rzeczywistości powodująca jego całkowitą nieprzydatność w terenie. Atrybut szpanera.
Przekręcić motor - doprowadzić do uszkodzenia silnika poprzez długą jazdę na wysokich obrotach lub poprzez przegrzanie
Ruski klucz - zestaw przecinak i młotek - ostateczne rozwiązanie dla totalnie zapieczonych połączeń gwintowych
Silikon - preparat stosowany do uszczelania absolutnie wszystkiego
Słoik - mały przeszklony samochód osobowy często stylizowany domowo na rajdowy
Stara - z reguły największy problem posiadaczy samochodu terenowego, prawdziwy powód większości kłopotów w terenie i poza nim
Strzał - podstawowy element jazdy siłowej PP - czyli szybki start na pełnym otwarciu przepustnicy, również: uderzenie mające negatywne skutki
Szpaner - osoba wykorzystująca wygląd samochodu w celach zwabienia płci przeciwnej lub zaimponowania kolegom. Osoba taka najczęściej nie używa samochodu terenowego w terenie i ma nikłe umiejętności w jego prowadzeniu.
Ściema - spotkanie terenowców (praktykujących i gawędziarzy) gdzie wszyscy równo ściemniają czyli w sposób tworzą wrażenie rzeczowej dyskusji w atmosferze piwnej i nikotynowo-smolnej
Szyby dymki - przyciemniane szkło
Szyby prądy - to elektryczny podnośnik tychże szyb
Upalacz - samochód przeznaczony do ekstremów z dodatkowym wyposażeniem i mocnym silnikiem lub samochód seryjny charakteryzujący się wysokimi osiągami, sprzęt taki powinien przyjmować PP bez uszkodzeń
Upalać - ostro jeździć w terenie
Używka - część wcześniej używana, ale jeszcze zdatna do dalszej eksploatacji w innym wozie
Wersalka - mało pochlebnie o dużym i wygodnym samochodzie terenowym
Weryfikacja - wszechstronne sprawdzenie walorów i właściwości części, podzespołu lub pojazdu
Wykrywacz wzniesień - pojazd potrafiący wykryć i zasygnalizować chmurą czarnego dymu najmniejszą nawet górkę; prędkość poruszania się takiego pojazdu w trakcie sygnalizacji zwykle nie przekracza 10 km/h
Wynalazek - podobnie jak "patent"
Wyposażenie terenowca - w różnych kręgach różne badziewia do obwieszania auta, typu: chromowane łopaty, plastikowe wyciągarki, błyszczące orurowanie z blaszki od konserw, dzwonki parowe i fifułki na zwierzątka. Całkowicie nieprzydatne w terenie lecz powodujące atak zazdrości innych bulwarowców i szpanerów
DKP - Donkey Power - co w wolnym tłumaczeniu oznacza OSIOŁ MOC lub MOC OSŁA; Geneza DKP: termin DONKEY POWER powstał na bazie Terminu << HP >> - Horse Power - konie mechaniczne, przy współpracy  wielu fachowcu i miłośników  Wiejskiego Tuningu... Tenże termin doskonale sprawdza się w ocenianiu jakości wykonania wiejskich tjuningow, tak zawnej ich mocy. Przykład: zderzak (średniej masy) daje 50dkp a siateX około 35dkp rureX (pokaźna średnica i to Debel) to już nawet 150dkp = ocena końcowa 235dkp - a to już lepszy cwaniak - itd.
 
HPD (High Performance Driver)- kierowca o wysokich umiejętnościach prowadzenia pojazdu. Cechy charakterystyczne:
1. Trzymanie ręki (łokcia) poza bryłą pojazdu (oknem)
2. Druga ręka na środku kierownicy w pozycji środkowej lub "na 12 godzinie"
3. Fotel ustawiony w pozycji sugerującej wysoką moc pojazdu (kąt powyżej 115stopni) oraz niebywałe przyspieszenia.Takie ustawienie zapobiega odpływaniu krwi z mózgu przy dużych przyspieszeniach
4. Głowa kierowcy na wysokości lusterka wstecznego lewa ręka na kierownicy, druga na dzwigni zmiany biegów lub ramieniu partnerki (ew. zagłówku fotela pasażera)
5. Lewa ręka od łokcia w dół swobodnie dynda za drzwiami kierowcy (UWAGA: możliwość zarysowania lakieru paskiem od sikora!!!). Prawa ręka na godzinie 12.00 oparta nadgarstkiem o fajerę, dłoń swobodnie zwisa ewentualnie wystukuje rytm muzy o deskę rozdzielczą (podaję rytm: umpaumpaumpa...) - pozycja "na modliszkę". Dodatkowo: lekceważący wzrok, branzoleta itp
Charakterystyczne jest to, że nie widać za bardzo kierowcy, tylko jego czapkę z daszkiem